Kreatywne pomysły na drugie śniadanie

Kreatywne pomysły na drugie śniadanie

Znudziło Ci się jedzenie ciągle takich samych kanapek w pracy?

Domownicy narzekają na śniadaniową nudę i rutynę? Nie masz czasu i pomysłu jak to zmienić? Wypróbuj nasze przepisy na proste i kreatywne śniadania do szkoły i pracy. Szybko i skutecznie zaspokoją głód, a przede wszystkim zasmakują całej Twojej rodzinie.



Stare dobre kanapki



Ale obowiązkowo w nowej zdrowszej wersji. Wybierz pełnoziarniste pieczywo, a oprócz standardowego zestawu ser+wędlina dodaj dużą ilość kolorowych warzyw. Sałata, pomidor, papryka, ogórek kiszony czy rzodkiewki powinny wręcz obowiązkowo znaleźć się w każdej kanapce. Dostarczą niezbędnych witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Ciekawym urozmaiceniem będzie dodatek kiełków. Innym wartym uwagi pomysłem jest przygotowywanie past kanapkowych np. z twarogu, z nasion roślin strączkowych lub ze słonecznika.



Wytrawne muffiny



Doskonale smakują zarówno na ciepło, jak i na zimno. Ich smak zależy w głównej mierze od Twojej inwencji i wyobraźni. Możesz wrzucić do nich wszystko co znajdziesz w lodówce, a i tak będą pyszne. Do ich przygotowania potrzebna będzie Ci foremka z zagłębieniami na muffiny. Zagłębienia posmaruj olejem, a do środka wrzuć kawałki kurczaka/indyka lub chudej wędliny oraz pokrojone w kostkę pomidory, paprykę, oliwki, awokado, kapary, fasolę itp. Jeśli lubisz możesz do środka wrzucić również kaszę. Całość zalej rozkłóconymi jajkami z dodatkiem tartego sera. Możesz przygotować muffiny w jadalnych kokilkach – wystarczy, przed dodaniem składników zagłębienia wyłożysz plastrami boczku lub plackami tortilli.



Naleśniki



Przepis na ciasto zna chyba każdy. Możesz upiec je specjalnie rano lub przy okazji przygotowywania obiadu. Jeśli zamkniesz je w szczelnym pojemniku będą świeże jeszcze przez około 3-4 dni. Doskonale będą smakowały zarówno na słodko z twarożkiem i owocami jak i na słono a'la tortilla z indykiem/rybą, żółtym serem i świeżymi warzywami. W nadzieniu najlepiej unikaj bardzo soczystych i półpłynnych produktów (dżemy, sosy, pomidory, pikle). Naleśnik od nich namoknie, a Ty będziesz miał problem z eleganckim zjedzeniem. Nikt nie lubi strużek cieknących wzdłuż ręki.



Mugcake





Ciasto z kubka? Czemu nie! Pod warunkiem, że przygotujesz je z płatkami owsianymi (zamiast mąki) i dojrzałym bananem (zamiast cukru). Reszta dodatków, za wyjątkiem jajka i sody, zależy od Twojej inwencji twórczej. Mogą to być orzechy, owoce, dżemy, musy, kakao, gorzka czekolada, masło orzechowe, wiórki kokosowe, skórka cytrynowa, a nawet starta dynia i marchewka.  Ciastko możesz dodatkowo przeciąć na pół i przełożyć jogurtem lub serkiem mascarpone. Najlepsze jest to, że ciastko lub ciastka można przygotować w zalewie kilka chwil!



Pudding chia z owocami



Małe ziarenka są obecnie bardzo popularne. Nic dziwnego są bogate z cenne dla organizmu składniki. Jednak to zdolność żelowania przysporzyła im tylu wielbicieli. Napęczniałe nasionka wyglądają niezwykle apetycznie. Pamiętaj na 1 łyżeczkę nasion przypada max. 9 łyżeczek mleka. Zachowują te proporcje otrzymasz gęsty pudding. Dodaj do niego warstwami owoce lub dżem, wiórki kokosowe, słonecznik i płatki zbożowe, a otrzymasz zdrowy i pyszny posiłek, na którego widok będzie ciekła ślinka. Pudding możesz przygotować w niewielkim słoiku, dzięki czemu całość będzie szczelnie zamknięta bez ryzyka wylania się i pobrudzenia torebki.



Jogurt naturalny z granolą i owocami



Coś dla osób, które lubią sobie pochrupać. Najlepiej granolę przygotować samodzielnie. Dodasz do niej swoje ulubione nasiona, pestki i zboża. Sklepowe często są nadmiernie dosładzane cukrem lub słodzikami. Dodatkowo samodzielnie możesz regulować czas pieczenia w piekarniku, a co za tym idzie masz również wpływ na chrupkość swojej mieszanki. W pojemniku lub słoiku umieść jogurt, a następnie owoce i sporą warstwę granoli.  Okładając owoce ułóż te soczyste i mokre na spodzie a te bardziej suche na górze. Zapobiegnie to moknięciu granoli. Możesz też zapakować ją do osobnego pojemnika i wymieszać tuż przed zjedzeniem.