Które warzywa mają najwięcej białka?

Które warzywa mają najwięcej białka?

Białka są niezbędnym składnikiem prawidłowego rozwoju i funkcjonowania naszego organizmu. Dlatego należy zadbać o to, aby codzienna dieta dostarczała odpowiednią ich liczbę. Do produktów bogatych w białko należą przede wszystkim: drób, chude mięso, wołowina, wieprzowina, podroby, nabiał, jaja i ryby. Warzywa z reguły są mniej zasobne w białko, ale istnieją wyjątki. Do warzyw zawierających sporą dawkę wartościowych aminokwasów należą: fasola, groszek, soczewica, szpinak, brokuły, brukselka, kukurydza.



Warzywa bogate w białko



Fasola - wszystkie jej odmiany charakteryzują się dużą zawartością białka. Fasola jest trzecim co do zawartości, po soi (45%.) i grochu (25%), warzywnym źródłem białka. Obfituje w witaminy z grupy B, a szczególnie zasobna jest w B1, czyli tiaminę, która działa przeciwdepresyjnie, poprawia pamięć i zdolność logicznego myślenia.



Groch - świetnie sprawdzi się jako dodatek do sałatek, zup i pożywnych dań głównych.



Soczewica -  występuje w nim jedno z najlepiej przyswajalnych białek roślinnych. Soczewica daje duże pole do popisu kulinarnego. Sprawdzi się jako składnik: zup, pasztetów, kotletów, farszy i sałatek.



Szpinak -  już pół szklanki liści szpinaku to spora dawka białka. Wystarczy, że dodasz je do ulubionego koktajlu czy sałatki a zyskasz nie tylko piękny kolor, ale dużą porcję białka, witamin i minerałów.



Brokuły to doskonałe źródło białka, błonnika, witamin i przeciwutleniaczy. Można je jeść na surowo lub ugotowane. Sprawdzą się jako składnik zup, sałatek lub jako samodzielna przekąska.



Kukurydza obfituje w białko i błonnik. Ugotowaną kolbę można zajadać jako przekąskę. Natomiast ziarna kukurydzy warto dodać do zupy czy sałatki.