Soki warzywne - z czego zrobić?

Soki warzywne - z czego zrobić?

Soki z warzyw mają sporo zalet - oczyszczają organizm z toksyn, chronią przed infekcjami, wzmacniają nerwy, mają niewiele kalorii i pozwalają zgubić zbędne kilogramy. Najcenniejsze są soki i koktajle zrobione w domu.

Z jakich warzyw możesz zrobić taki sok?  Możliwości są nieograniczone, bo większość warzyw nadaje się do przygotowania odżywczych koktajli. Oto kilka przykładów:

Sok z marchwi - to chyba najpopularniejszy sok, który często przygotowujemy samodzielnie w domu (zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym). Marchew to najlepsze źródło beta-karotenu. Jest bogata w witaminy z grupy B, C, PP, K, także potas, sód, magnez, żelazo, miedź, cynk, kobalt, mangan. Sok z marchwi działa pozytywnie na nasze oczy oraz wzmacnia odporność organizmu.

Sok z pomidorów - to sprawdzony sposób na odchudzanie i łagodzenie objawów kaca. Ma wiele właściwości zdrowotnych i wartości odżywczych, a przy tym niewiele kalorii. To źródło witaminy C, beta-karotenu i witaminy E. Zawiera witaminę K, P, witaminy z grupy B. Dostarcza dużo potasu, wapnia, magnezu, żelaza, fosforu, miedzi, cynku oraz błonnika.

Sok z buraków - ma niezwykłe właściwości zdrowotne. Jest bogaty w antocyjany i flawonoidy, magnez, sód, potas, wapń. Działa krwiotwórczo, przeciwdziała nowotworom.

Mix warzyw - to bomba witaminowa w jednej szklance. Jako bazę wykorzystaj ulubioną zieleninę. Do wyboru masz szpinak, jarmuż, natkę pietruszki, rukolę, a nawet liście pokrzywy. Do tego różne warzywa i owoce, które dostarczą słodyczy i sprawią, że smak zieleniny będzie łagodniejszy.