Pomysły na szybkie śniadanie

Masz mało czasu rano, a nie wyobrażasz sobie wyjść bez śniadania?

Poznaj nasze sposoby na szybkie śniadania, które dostarczą Ci niezbędnej energii na początek dnia.

Jajecznica

Ważne, aby oprócz jajek znalazły się w niej również warzywa. Cebula, pomidor, pieczarki, szpinak, rukola, papryka, oliwki, kukurydza, suszone pomidory. Możesz dodać wszystko co lubisz. Nie zapomnij o ziołach, które wzbogacą smak gotowej jajecznicy. Do tego dwie kromki chleba i gotowe. Jeśli masz chwilę zrób sobie z nich grzanki. Przy ciepłej i delikatnej jajecznicy będą przyjemnie chrupały.

Pasty kanapkowe

Skracają czas przygotowania kanapek do minimum. Pastę łatwo i szybko przygotujesz wieczorem i to w ilości wystarczającej na kilka dni. Przepisów na pasty jest ogrom. Od klasyków takich jak twarożek z warzywami poprzez pasty rybne, jajeczne, warzywne i twarogowo-rybne. Biały ser i makrela w pomidorach smakują obłędnie. Całość wystarczy zmiksować. Podobnie jest z łososiem wędzonym. Nieznacznie trudniejsze, ale nie mniej smakowite są pasty ze strączków. Ugotowany mrożony groszek z jajkami zachwyci Cię intensywnie zielonym kolorem. Z kolei fasola z daktylami i kakao zastąpi krem czekoladowy. Jeśli lubisz możesz sięgnąć po masła orzechowe. Szukaj takich, które w składzie mają co najmniej 95% orzechów lub wykonaj je samodzielnie miksując orzechy z niewielką ilością oleju.

Owsianki, jaglanki, gryczanki

Kto powiedział, że codziennie rano musisz jeść zawsze taką samą owsiankę. Możesz zmieniać w niej nie tylko owoce, ale również i płatki. Górskie owsiane na żytnie, jaglane, a nawet na gryczane. Owsianki to banalnie proste i szybkie śniadanie. Wystarczy wymieszać jogurt lub mleko z owocami, dodać płatki i gotowe! Aby w pełni wykorzystać potencjał tego śniadania możesz dodać nasiona i/lub orzechy, a całość polać niewielką ilością miodu. Jeśli nie jesteś fanem owsianek polecamy płatki jaglane, które są delikatniejsze w smaku.

Koktajle

Śniadanie, które można uznać za ostatnią deskę ratunku. Gdy już na nic nie ma czasu. Gdy wstajesz tak wcześnie, że dla reszty ludzi to środek nocy. Gdy biegniesz na trening przed pracą. Zmiksuj mleko, kefir lub serwatkę z bananem, dodaj inne ulubione owoce, garść orzechów, łyżeczkę siemienia,  ewentualnie ciemne kakao i na zdrowie!

Naleśniki

Nie każdy ma czas smażyć rano naleśniki. Jednak i na to znajdzie się sposób. W weekend lub wieczorem, gdy masz więcej czasu przygotuj ciasto i usmaż dużą porcję naleśników. Te, których nie zjesz poporcjuj do worków do mnożenia i włóż do zamrażalnika. W dowolnym momencie możesz je wyjąć wieczorem, by rano moc zjeść je na słodko z serkiem i owocami lub wytrawnie np. z twarożkiem, szynką, szpinakiem i papryką.